Korunní 880/101, Praha 3 +420 728 562 404

Ing. Barbora Míková

Ing. Barbora Míková

Barbora působí v IMT již přes 3 roky. Více jak pět let se věnuje problematice české módní scény. V roce 2015 zakončila studium na Vysoké škole ekonomické v Praze diplomovou prací na téma Autorská oděvní tvorba na českém trhu. O pár let později svými poznatky přispěla do knihy Fashion management, která vyšla roku 2019 od autorek V. Khelerová, K. Haunerová a Z. Šimonovská. Praktické zkušenosti nasbírala již během studií jako člen organizačního týmu Festival mladé módy Arcolor, dále byla asistentkou návrhářky Veroniky Štěrbové a jejího labelu Sophistic by Veronika a členem týmu Life is fashion. Po studiích působila ve vydavtelství Burda International CZ a v marketingovém týmu unikátní české módní značky Pietro Filipi.

Barbora přednáší v kurzu BASIC a JAK ÚSPĚŠNĚ ZALOŽIT ODĚVNÍ ZNAČKU S MONIKOU VAVEROVOU.

Barbora se v posledních 7 letech snaží českou módní scénu a problematiku s ní spojenou stále mapovat a sledovat, jakým směrem se autorská móda v Česku ubírá a porovnávat to s dosaženými výsledky ze své diplomové práce. Svými postřehy přispěla i do knihy Fahion Management, která vyšla v roce 2019 od autorek V. Khelerová a K. Haunerová.

 

Pro českou značku Pietro Filipi pracovala na pozici Marketing Executive, kde zajišťovala a koordinovala VIP eventy pro top klienty Pietro Filipi v Praze, Bratislavě, Brně a Ostravě. Měla na starosti komunikaci s jednotlivými obchody ohledně akcí podpory prodeje, doručování propagačních materiálů na pobočky aj. Z vydavatelství Burda Praha má zkušenosti s přípravou projektů jako je např. event Dny Marianne a Shopping Fever, či přípravou klientských i interních microsite, online soutěží a následné vyhodnocování digitálních kampaní. V módní problematice se neustále vzdělává četbou odborných knih a médií a držet krok s českou módní scénou se snaží prostřednictvím navštěvování odborných diskuzí věnovaných české módní scéně. Od roku 2022 vyučuje na Vysoké škole kreativní komunikace v oboru Fashion management. Považuje za velmi důležité, že v Čechách vznikly instituce a obory, jako je právě IMT a obor Fashion Management va VŠKK, které se věnují módě jako odbornému tématu, přibližují tento obor studentům a kladou důraz na problematiku české módní scény, kdy pro její rozvoj je zcela zásadní o tomto tématu diskutovat a vzdělávat odborníky pro módní trh.

VZDĚLÁNÍ
2012 – 2015 Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterské studium, Podniková ekonomika a management
Diplomová práce na katedře marketingu – AUTORSKÁ ODĚVNÍ
TVORBA NA ČESKÉM TRHU
Vedlejší specializace: Arts management

2009 – 2012 Vysoká škola ekonomická v Praze
Bakalářské studium, Podniková ekonomika a management

2005 – 2009 Gymnázium Elišky Krásnohorské, Praha 4