Korunní 880/101, Praha 3 +420 776 341 890
title image

Fashion program

Online kurz: Úvod do módního průmyslu

4.900 

Online kurz Úvod do módního průmyslu poskytuje jedinečný náhled na to, jak funguje celý módní byznys. Zvýšení pozornost je věnovaná náhledu do budoucnosti módy a nových tendencí. Hlavní přednášející je přímo ředitelka a zakladatelka Institutu módní tvorby.

Katalogové číslo: 2021-12 Kategorie: , ,
Popis

Popis

Online kurz probíhá pravidelně po dobu čtyř týdnů ve stanovený den a čas. Chcete se dozvědět více o tom jak funguje celý módní systém a světový průmysl s oděvy? Chcete se zorientovat na lokálním trhu a pochopit, jak funguje? Jaké jsou příležitosti pro nové start-upy a začínající návrháře? Ucelený kurz je sestavený tak, aby student pochopil příležitosti i hrozby v rámci oděvního sektoru, seznámil se s aktuálními statistikami, nahlédl pod pokličku celého procesu výroby a dokázal předané informace uplatnit v praxi. Začínáme důležitými historickými mezníky 21. století, které formovaly oděvní trh, pokračujeme přes aktuální situaci s ohledem na následky pandemie v roce 2020. Ukážeme si, které marketingové tahy už jsou pasé a že se v dnešní době vyplatí zariskovat. Vysvětlíme si vše kolem zadání do výroby i sestavení správné cenotvorby. Zvýšení pozornost je věnovaná náhledu do budoucnosti módy a nových tendencí.

Hlavním přednášejícím je ředitelka Institutu módní tvorby a specialistka na fashion byznys Ing. Klára Haunerová, dalšími přednášejícími jsou Ing. Barbora Míková, která mapuje českou módní scénu a problematiku s ní spojenou a patří mezi uznávané odbornice na lokální trh a Žil Vostálová, módní designerka spojující design a nové technologie budoucnosti nastíní jakým směrem se bude ubírat módní trh. Porozumění celého systému fashion inustrie je základním předpokladem pro úspěšného managera nebo začínajícího designera. Jedinečný online kurz je ideální pro ty, kteří začínají rozjíždět vlastní byznys nebo se ucházejí o práci v rámci celého fashion. Ideální začátek pro designery, marketéry, výrobce, nákupčí a další odvětví s tím spojená.

TERMÍN KONÁNÍ /OP2

6.1. 2022 - 27.1. 2022

17:00 – 19:00

4 x čtvrtek

Ing. Klára Haunerová

Ing. Barbora Míková

Žil Vostálová

Matěj Jan Pardus

Volná místa

online kurz OP2: volná místa

Online kurz Úvod do módního průmyslu poskytuje jedinečný náhled na to, jak funguje celý módní byznys. Jedná se o unikátní kurz, který je pod záštitou našeho institutu. Vzhledem k situaci v  České republice, kdy máme talentované módní návrháře, ale ti nenachází uplatnění na trhu, jsme se rozhodli na základě velké poptávky z průmyslu seskupit naše získané zkušenosti z módního byznysu a sestavit kurz, který reaguje na potřeby trhu. V kurzu se dozvíte základní a nepostradatelné informace o odvětví módního průmyslu ve světě a v České republice. Ukážeme si, jaké faktory musí obchodník předvídat a analyzovat, než přijde na svět s novou kolekcí (zohlednění mikro a makro trendů). V kurzu se střídá řada odborníků a především lidí z praxe. Můžete si tak otevřeně pohovořit se všemi přednášejícími, kteří kurzem projdou.

Struktura kurzu
  • online přednáška 120 min každý týden po dobu 4 týdnů (nic není předtočené – jedeme živě)
  • 1 výuková hodina je v délce 120 min.
  • čtvrtky 17.00 – 19.00, termíny: 6.1., 13.1., 20.1., 27.1. 2022
  • teoretická výuka
  • vypracování závěrečného projektu / pro udělení certifikátu
  • výukové podklady zasíláme online
  • diskuze ve skupině
  • vypracování samostatné práce, která se odevzdává do  14 dnů od ukončení kurzu
  • ukončeno certifikátem (nutno splnit 75% docházky)
Teoretické okruhy:
  • změny módního trhu za poslední tři dekády (KH)
  • analýza módního trhu (KH)
  • hlavní vývojové trendy ve fashion (KH)
  • počátky a vývoj módního trhu v Čr (BM)
  • autorská módní tvorba, bariéry při vstupu na trh, spolupráce s průmyslem (BM)
  • základy fashion managementu, podnikání v módním sektoru (BM)
  • podnikatelské minimum pro mikro a malé podniky (BM)
  • velkosériová výroba versus malosériová výroba (BM)
  • specifika marketingové komunikace ve fashion (BM)
  • udržitelná móda a aktuální situace ve světě (BM)
  • udržitelnost jako nutná změna (BM)
  • sociální sítě jako prostředek moderní komunikace s klienty (MP)
  • PR a propagace designera / labelu (MP)
  • nová doba – digitalizace, udržitelnost, online (ZV)
  • nové možnosti pro oděvní designery (ZV)
  • vypracování projektu

 

zkratky vyučujících: KH – Klára Haunerová, BM – Bára Míková, ZV – Žil Vostálová, MP – Matěj Jan Pardus

Po absolvování kurzu porozumíte:
  • co mělo zásadní vliv na formování trhu v minulosti
  • pochopení současného stavu fashion industry / aktuální statistiky ve spolupráci s ATOK
  • co je nutné zohlednit, pokud chcete úspěšně podnikat ve fashion
  • jak funguje módní trh a jaké vlivy jsou zásadní pro budoucnost v módním sektoru
  • jaké strategie zvolit pro úspěšné fungování labelu v dnešní době s ohledem na aktuální situaci spojenou s rizikem pandemie
  • digitální móda a vstup do online prostředí – jaké jsou trendy pro nadcházející roky
Ing. Klára Haunerová

 

Ředitelka a zakladatelka Institutu módní tvorby, specialistka na marketing a management, lektorka a spisovatelka. V ateliéru vede Základy fashion byznysu a udržitelnost v módním sektoru. Zároveň přednáší na VŠE fashion management a marketing. Dále poskytuje individuální poradenství pro jednotlivce i firmy a stará se o chod celého ateliéru.

Sama absolvovala řadu tuzemských i zahraničních škol se zaměřením na fashion design a fashion marketing a management. Spolu s týmem návrhářů (např. Michaela Čapková, Martin Havel, Pavel Berky, Antonín Soukup aj.) školí své studenty v oboru fashion industry tak, aby absolventi byli schopni v oboru pracovat a našli uplatnění na trhu.

Klára též pomáhá novým designerům budovat úspěšnou oděvní značku, věnuje se přednáškové činnosti i mimo svůj ateliér a píše odborné publikace (např. Fashion Management / Grada, 2019). Jejím cílem do budoucna je čím dál více informovat o stavu oděvního průmyslu v Čechách a nadále pomáhat designerům uplatnit se na lokálním trhu. Z významných ocenění si nejvíce váží ocenění Český Goodwill 2015 v kategorii inovace, umístění v top 10 soutěže Žena regionu za Prahu v roce 2020 a též nominace na ženu roku 2020.
Ing. BARBORA MÍKOVÁ

Barbora po ukončení studií na Vysoké škole ekonomické v Praze, kde se věnovala problematikou autorské oděvní tvorby na českém trhu, pracovala ve vydavatelství Burda Praha a v marketingovém oddělení české oděvní značky Pietro Filipi. V současné době je na mateřské dovolené, přednáší o českém módním trhu a píše reporty o stavu módního průmyslu v ČR. V Institutu módní tvorby pravidelně přednáší Fashion marketing a management a věnuje se individuálnímu poradenství. Barbora přednáší také v kurzu BASICMEDIUM , Základy módního byznysu.

JAN PARDUS

Seminářem též provede Matěj Jan Pardus, který se věnuje sociálním sítím již několik let. Od roku 2015 žije v Londýně, kde se převážně věnuje právě sociálním sítím. V roce 2017 založil Maeve Agency (www.maeveagency.com) se sídlem v Londýně a v Praze, která se zaměřuje na strategie a správu sociálních sítí pro menší i větší firmy. Vybudoval a dlouhé roky se stará nejen o internetovou prezentaci návrháře Pavla Berkyho. Jeho sociální sítě patří mezi designery k nejsilnějším v ČR. Sám Matěj je také influencerem na sociálních sítích s více jak 195 tisíci followerů.

Žil Julie Vostalová

Módní designérka, která ve své tvorbě ráda propojuje realitu s digitálním světem, což vyjadřuje i její koncept PhyGital Fashion. Nové technologie využívá k naplnění konceptu udržitelnosti a minimalizace odpadu. Několik let studovala a úspěšně působila v Holandsku, nyní žije v České republice. Zastává názor, že kromě kreativní tvorby je potřeba přicházet s inovacemi, které pomohou snížit dopady módního průmyslu na životní prostředí. Bližší info viz www.zilvostalova.com

INSTITUT MÓDNÍ TVORBY

Adresa: Korunní 101, Praha 3 – Vinohrady

KONTAKT

info@kurzyodevnitvorby.cz; +420 776 341 890, +420 728 562 404

Termíny přihlášek

Závazné přihlášky je možné zasílat nejpozději 3 dny před začátkem kurzu (v případě volné kapacity). Teprve uhrazením kurzovného je Vaše místo pevně blokované.

Cena kurzu

4.900 Kč