Kurz pod vedením digitální módní návrhářky Žil J Vostalové propojuje tradiční řemeslo střihové konstrukce a kreativní práci designéra. Víkendová výuka je určena začátečníkům i lehce pokročilým, kteří si chtějí osvojit dovednost digitálního navrhování ve 3D prostředí, konkrétně v programu CLO.
CLO3D je software, který propojuje střihovou tvorbu s 3D vizualizací a dynamickou simulací textilu. Program je určen pro navrhování a simulaci textilní materie: oblečení i doplňků. Lze vytvářet digitální střihy a vizualizaci oděvů a doplňků s realistickou podobou a tak zkoušet prototypy návrhů dříve než jsou vyhotoveny z fyzického materiálu. Ve 3D prostředí je možné obratně upravovat střihy, vzory, textury a detaily a tak zlepšit kvalitu návrhu. Software používají profesionálové z různých oblastí designu, návrhářské domy, ale i známé módní značky.
Po kovidovém online formátu se vracíme zpět do prezenční formy a nyní v intenzivnější dvoudenní formě.
Počítač se stal naším šicím strojem. Během posledních let vznikla nová pozice digitálního módního designéra. Je to důsledek vývoje softwaru CLO3D, který zjednodušil přechod z plochosti 2D střihu ke 3D simulaci textilního prototypu. Digitální módní návrhář tak v dnešní době musí zvládnout jak tradiční řemeslo konstrukce, tak orientaci v softwarovém prostředí, které nabízí velkou míru svobody, ale vyžaduje i neustálou nutnost se vzdělávat a přizpůsobovat se novým technologiím. Tento zdánlivě nemateriální způsob navrhování nepopírá tradiční krejčovské řemeslo, naopak jej rozvíjí a nutí návrháře zabývat se konstrukcí a použitými materiály.
Distribuční kanály pro 3D produkt jsou nesčetné a prodej tak může snáze překračovat hranice dané země. Tento posun reaguje na neudržitelnost současně fungujících obchodních i výrobních modelů v módě a směřuje k zamezení vzniku nadprodukce a k šetrnějšímu přístupu jak k řemeslu tak i životnímu prostředí. 3D digitální model oděvu je novým produktem v módním sektoru. Jeho výhody můžeme spatřovat v tom, že tento produkt může být vystaven ve stejném čase na více místech, minimalizují se náklady na jeho výrobu, je možno jej rychleji upravovat a jeho archivace nemusí mít fyzický charakter. Digitální gramotnost a dovednost pracovat v tomto prostředí se pomalu stává součástí základního vzdělání módního tvůrce.
Naučte se navrhovat v programu CLO, který se stává součástí základního vzdělání módního tvůrce. Práce ve CLO3D propojuje tradiční řemeslo střihové konstrukce s kreativní prací designéra. Digitalizace oděvu do velké míry šetří životní prostředí a umožňuje vám tak jednodušeji tvořit odkudkoli.
PRO KOHO JE KURZ URČEN
Pro úplné začátečníky i lehce pokročilé. Pro všechny, kdo se chtějí dozvědět o možnostech digitálního navrhování a podobou práce digitálního módního návrháře. Pro všechny, kdo se chtějí seznámit se softwarem CLO3D, který propojuje tvorbu střihů s dynamickou textilní animací. Nebojte se začít či se dále zdokonalit.:)
STRUKTURA KURZU
2 dny výuky (sobota a neděle) v čase 09:30 – 15:00
mezi 12.00 – 12:30 je polední pauza
náhrady a přesuny hodin nejsou možné
pro úspěšné absolvování kurzu je nutné absolvovat oba výukové dny
CO SI Z KURZU ODNESU
Základní znalost software CLO3D se škálou témat, kterých se digitální návrháři dotýkají. Slovníček základních pojmů a manuály, které vás dovedou dále se rozvíjet. Celý víkendový program si můžete prohlédnout zde:
NÁPLŇ KURZU
SOBOTA
9:00 Technické dotazy k instalaci programu
9:30-12:00 Co je to Simulace? Tvorba střihu, sešívání střihu jak ukládat projekt?
Základní orientace v softwaru, vysvětlení základních funkcí, avatar, šití manipulace se střihem, import střihu “OVER ROBE” od návrháře Martina Margiely, řasení a prodlužování délky, aplikace vlastní látky, přizpůsobení avatara a nastavení renderu
12:00-12:30 pauza
12:30-15:00 Konstrukce střihu z knihy Pattern Magic, Colorways
konstrukce košile se zapínáním na knoflíky, aplikace potisku a materiálových možností, sklady/Pleats vysvětlení,
kombinace topu a sukně, možnosti prezentace oděvu, studio, rozlišení, světla, animace
NEDĚLE
Zkusíme se vžít do role digitálního módního designéra, který dostane zakázku od oděvní firmy Y_3. Zadání je zkonstruovat digitální prototyp podle technických instrukcí a střihu (tzv. tech-pack/střih), který od zadavatele obdrží.
9:30-12:00
1. část: Příprava a import naskenovaného/digitálního střihu z výroby do software, konstrukce (šití), textura (výběr materiálu), detaily (zapínání, logo značky, visačky)
12:00-12:30 pauza
12:30-15:00
2. část: Promyšlení prezentace produktu, rozhodnutí zda-li půjde o animaci nebo still, pózování avatara, připravení scény a nastavení renderu, debata o přesahu do jiných softwarů, debata o tom, jak jednotliví účastníci kurzu přistupují k navrhování a kde vidí průsečík vlastní tvorby s digitálním navrhováním
Střih je k dispozici online na webu ShowStudio, prosím čtěte dokumentaci.
výuka probíhá v bezplatné zkušební verzi programu CLO3D. Pro konkrétní placené licence a více informací navštivte přímo stránky programu CLO
na kurz je nutné si donést vlastní notebook a myš se třemi tlačítky (upřesníme ještě v emailu)
Studio Giz’mo lab
Studio se zaměřuje na propojování technologií a módy. Primárně se věnuje digitální vizualizaci oblečení, vyhotovování 3D skenů lidských postav a edukaci/poradenství v této oblasti pro školy, designéry a SME.
„K návrhu oděvu již není zapotřebí látka, špendlíky, nůžky, tužka ani papír.“
PhyGital Fashion je spojení dvou anglických slov physical a digital. Vyjadřuje prolínání digitálních a fyzických pracovních procesů. Věnujeme se digitálni modelaci oděvu, doplňků, body-scannování, úpravě skenů, modelaci digitálních objektů a animaci. Zajímá nás alternativní forma catwalku, vyvíjíme digitálni fitting, přesahy do AR,VR a MR. 3D vizualizace oblečení v sobě nese nejen technické a střihové informace, ale i reálnou podobu oděvu. Takové zobrazení lépe odpovídá realitě než klasické skeče nebo 2D návrhy. Digitální oděv se dá lépe archivovat, jednodušeji cestuje a kromě dat se neskládá z fyzického materiálu.
Žil je módní návrhářka. Zabývá se propojením tradičního řemesla s možnostmi digitálního navrhování, alternativními formami catwalku, vývojem digitálního fittingu a přesahy do AR, VR a MR. Ve své tvorbě aplikuje udržitelný princip NO_WASTE střihové konstrukce. Koncept nazývá PhyGital FashionTM. Dále je spoluzakladatelkou kreativního studia GIZ’MO LAB zaměřeného na 3D digitální modelaci oděvu a doplňků. Společně s Helenou Todd, která také využívá přístupu digitální vizualizace ve své tvorbě, tvoří i značku TransformerJacket, která spojuje myšlenku upcyclingu a alternativní formy vizualizace oděvu.
Závazné přihlášky je možné zasílat nejpozději týden před zahájením kurzu (pokud je ještě volná kapacita – stává se, že se obsadí mnohem dříve). Teprve uhrazením kurzovného je místo pro studenta pevně blokované. Další termíny kurzu se objeví vždy až po naplnění kapacity a kurz otevíráme maximálně 2x do roka.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční
Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely.Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.